ЗАТВЕРДЖЕНО
Розпорядження голови ОДА
(у редакції розпорядження голови ОДА
1. Регіональна комісія з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій (далі – Комісія) є постійно діючим органом, який утворюється облдержадміністрацією для координації діяльності райдерж-адміністрацій, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, пов’язаної із забезпеченням техногенно-екологічної безпеки, захисту населення і територій від наслідків надзвичайних ситуацій, запобігання виникненню надзвичайних ситуацій і реагування на них.
2. Комісія у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, указами Президента України і постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, актами Кабінету Міністрів України, рішеннями Державної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій, розпорядженнями голови облдержадміністрації, цим Положенням.
3. Основними завданнями Комісії є:
3.1. Координація дій райдержадміністрацій, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, пов’язаних із:
1) функціонуванням територіальної підсистеми єдиної системи цивільного захисту;
2) здійсненням оповіщення органів управління та сил цивільного захисту, а також населення про виникнення надзвичайної ситуації та інформування його про дії в умовах такої ситуації;
3) залученням сил цивільного захисту до проведення аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт, ліквідації наслідків надзвичайної ситуації, надання гуманітарної допомоги;
4) реалізацією вимог техногенної та пожежної безпеки;
5) навчанням населення діям у надзвичайній ситуації;
6) визначенням меж зони надзвичайної ситуації;
7) постійним прогнозуванням зони можливого поширення надзвичайної ситуації та масштабів можливих наслідків;
8) організацією робіт із локалізації і ліквідації наслідків надзвичайної ситуації, залученням для цього необхідних сил і засобів;
9) організацією та здійсненням:
10) інформуванням органів управління цивільного захисту та населення про розвиток надзвичайної ситуації та заходи, що здійснюються;
11) забезпеченням:
12) організацією та керівництвом за проведенням робіт з ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій регіонального і місцевого рівня;
13) встановленням кількісних та якісних показників виведення з ладу транспортних засобів, промислових, громадських і житлових будинків та споруд, комунальних і енергетичних мереж, засобів зв’язку, магістральних газо-, нафто- або інших трубопроводів, залізничних вузлів, портів, мостів, шляхопроводів тощо.
3.2. Визначення шляхів та способів вирішення проблемних питань, що виникають під час:
1) функціонування територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту та її ланок;
2) здійснення заходів щодо:
3) порушення умов належного функціонування об’єктів інфраструктури та безпеки життєдіяльності населення, зокрема у сферах національної безпеки і оборони, енергетики, фінансів, соціального захисту, охорони здоров’я та навколишнього природного середовища.
3.3. Підвищення ефективності діяльності районних державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій під час реагування на надзвичайну ситуацію.
4. Комісія відповідно до покладених на неї завдань:
4.1. У режимі повсякденної діяльності:
1) здійснює:
2) бере участь у розгляді питань щодо утворення або припинення діяльності підприємств, установ та організацій незалежно від форм власності, що використовують небезпечні технології (хімічні, радіаційні тощо);
3) сприяє проведенню гідрометеорологічних спостережень і прогнозів, розвитку державної системи моніторингу навколишнього природного середовища, системи цивільного захисту, форм контролю за функціонуванням потенційно небезпечних об’єктів;
4) координує здійснення заходів щодо профілактики та локалізації інфекційних захворювань, а також запобігання виникненню випадків масових харчових отруєнь населення;
5) погоджує перелік потенційно небезпечних об’єктів та перелік споживачів, на яких поширюється обмеження постачання питної води та електропостачання до рівня екологічної броні, затверджує результати класифікації об’єктів і адміністративно-територіальних одиниць стосовно рівня хімічної небезпеки, здійснює методичне керівництво та контроль за роботою місцевих комісій.
4.2. У режимі підвищеної готовності:
1) здійснює заходи щодо активізації роботи з проведення спостереження та контролю за станом навколишнього природного середовища, перебігом епідемій і спалахами інфекційних захворювань, масовими харчовими отруєннями населення, обстановкою на потенційно небезпечних об’єктах і прилеглих до них територіях, прогнозування можливості виникнення надзвичайної ситуації та її масштабів;
2) організовує розроблення плану комплексних заходів стосовно захисту населення і територій у разі виникнення надзвичайної ситуації, забезпечення сталого функціонування господарських об’єктів;
3) забезпечує:
4) готує пропозиції на предмет визначення джерел і порядку фінансування заходів реагування на надзвичайну ситуацію;
5) координує заходи щодо створення резерву засобів індивідуального захисту та матеріальних резервів для запобігання виникненню надзвичайної ситуації та ліквідації її наслідків, визначає обсяги і порядок використання таких резервів.
4.3. У режимі надзвичайної ситуації:
1) забезпечує:
2) організовує:
3) залучає до виконання робіт з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації необхідні рятувальні, транспортні, будівельні, медичні та інші формування з використанням наявних матеріально-технічних, продовольчих та інших ресурсів і запасів;
4) вживає заходів, необхідних для проведення аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт у небезпечних районах;
5) встановлює межі зони, де виникла надзвичайна ситуація, та організовує визначення розміру шкоди, заподіяної суб’єктам господарювання і населенню внаслідок виникнення надзвичайної ситуації регіонального та місцевого рівнів;
6) приймає рішення щодо попередньої класифікації надзвичайної ситуації за видом, класифікаційними ознаками та рівнем, забезпечує своєчасне подання до ДСНС зазначених матеріалів;
7) вивчає обставини, що склалися, та надає до облдержадміністрації інформацію про вжиті заходи, причини виникнення та результати ліквідації наслідків надзвичайної ситуації, а також пропозиції щодо подальших дій із запобігання її розвитку.
4.4. У режимі надзвичайного стану:
1) забезпечує координацію, організацію робіт та взаємодію органів управління та сил територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту з урахуванням особливостей, що визначаються згідно з вимогами законів України “Про правовий режим воєнного стану”, “Про правовий режим надзвичайного стану”, а також інших нормативно-правових актів;
2) здійснює заходи, необхідні для відвернення загрози та забезпечення безпеки і здоров’я громадян, забезпечення функціонування органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування.
4.5. Проводить моніторинг стану виконання райдержадміністраціями та органами місцевого самоврядування покладених на них завдань.
5. Комісія має право:
1) залучати:
2) заслуховувати інформацію керівників територіальних органів центральних органів виконавчої влади, місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, розташованих на території Дніпропетровської області, з питань, що належать до їх компетенції, і давати їм відповідні доручення;
3) одержувати від територіальних органів центральних органів виконавчої влади, місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, розташованих на території Дніпропетровської області, матеріали і документи, необхідні для вирішення питань, що належать до її компетенції;
4) розглядати матеріали розслідувань про причини і наслідки виникнення надзвичайної ситуації та вносити пропозиції щодо притягнення до адміністративної або кримінальної відповідальності посадових осіб, винних у її виникненні.
6. Головою Комісії є голова облдержадміністрації.
Роботою Комісії керує її голова, а у разі відсутності голови – за його дорученням перший заступник голови та у разі відсутності першого заступника – заступник голови.
Засідання Комісії веде (головує) голова, а у разі його відсутності – перший заступник голови Комісії або заступник.
Посадовий склад Комісії затверджується розпорядженням голови облдержадміністрації на основі пропозицій територіальних органів центральних органів виконавчої влади, місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, розташованих на території Дніпропетровської області.
Персональний склад Комісії затверджується головою Комісії.
Голова Комісії організовує її роботу за допомогою секретаріату.
7. Голова Комісії має право:
1) залучати до роботи із запобігання виникненню надзвичайної ситуації або ліквідації її наслідків будь-які транспортні, рятувальні, відбудовні, медичні та інші сили і засоби відповідно до законодавства;
2) приймати в межах повноважень Комісії рішення щодо реагування на надзвичайну ситуацію;
3) вносити пропозиції в межах законодавства щодо заохочення осіб, які зробили вагомий внесок у запобігання виникненню надзвичайної ситуації, ліквідацію її наслідків;
4) делегувати на період ліквідації наслідків надзвичайної ситуації свої повноваження заступникам голови Комісії;
5) визначати функціональні обов’язки членів Комісії (за напрямом роботи у складі Комісії).
8. Робочим органом Комісії (секретаріатом), що забезпечує підготовку, скликання та проведення засідань, а також контроль за виконанням її рішень, є управління цивільного захисту облдержадміністрації.
9. Комісія проводить засідання в разі потреби, але не менше одного разу на три місяці згідно з планом роботи Комісії, який затверджується її головою. У разі загрози або виникнення надзвичайної ситуації, яка потребує вжиття невідкладних заходів, засідання Комісії проводиться невідкладно.
Рішення Комісії приймаються колегіально більш як двома третинами її складу. Член Комісії, який не підтримує пропозиції та рекомендації, прийняті Комісією, може викласти у письмовій формі свою окрему думку, що додається до протоколу засідання.
Рішення Комісії оформляється протоколом, який підписується головуючим та відповідальним секретарем Комісії.
10. Рішення Комісії, прийняті у межах її повноважень, є обов’язковими для виконання місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями, розташованими на території Дніпропетровської області.
11. За членами Комісії на час виконання завдань зберігається заробітна плата за основним місцем роботи.
12. Організація побутового забезпечення членів Комісії, а також забезпечення їх спеціальним одягом, засобами індивідуального захисту під час роботи в зоні надзвичайної ситуації покладається на облдержадміністрацію.
13. Комісія має бланк із зображенням Державного Герба України і своїм найменуванням.